torsdag 8. januar 2009

Del 6 #12Delicious #13Rollyo #16 Mashups_olav

Hvordan virker verktøy knappene på delisious?
En verktøy tab for å legge til bookmarks, her kan du se de mest populære bookmarksene eller legge til nye.
En for å finne andre brukere, her kan du søke etter andre brukere på Delicious.
En for å søk etter tags, her kan du søke etter brukere eller ting som er tagget.



Hvilke tagger har du brukt?
Jeg søkte å så om jeg fant noen tagger angående meg, men fant ingen ting.


Hvor mange bokmerker har du lagret?
Jeg har lagt til bokmerke for min favoritt WOW side.


Forklar om Rollyo.
Rollyo er en search engine som lar deg søke etter hva du vil, men det som skiller seg ut med Rollyo fra andre search engines som google er at på Rollyo kan du velge om du skal søke på hele nettet, bare på nyhetssider, top nyheter eller reise/overnatting sider.

Hva er mashups.
Mashups er digitale media filer som blir lastet opp ett sted men som kan postes mange steder. Youtube og google video er to eksempler på slike sider.

Ingen kommentarer: